وی اظهار کرد: امانتدار بودن یک رسانه به این معنا است که سخنان دیگر افراد را تقطیع نکند و عین جملات افراد را بدون دخل و تصرف نقل نماید که اینگونه رفتار رسانهای میتواند مصداق دقیقی از امانتدار بودن باشد.
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) خراسان جنوبی بیان کرد: از طرف دیگر یک رسانه موفق در عرصه مهدویت نباید تنها به انعکاس اخبار اکتفا کند بلکه در کنار آن باید اهل تحلیل باشد و بسیاری از موضوعات را از جوانب مختلف برسی کند.
خوشخو ادامه داد: تشخیص بین موضوعات اهم و مهم نیز از دیگر شاخصههای رسانه مهدوی است، یک رسانه فعال در عرصه مهدویت باید دریابد که آیا درج این خبر درنهایت به سود و نفع جامعه و عموم مردم است یا خیر؟
وی با انتقاد از کم کاری رسانهها در عرصه تبلیغ فرهنگ مهدویت گفت: ما در زمینه مهدویت کم کار کردهایم در حالی که در خارج از کشور کرسیهایی علمی زیادی در زمینه اسلامشناسی و.. وجود دارد که استاد آن مسلمان نیست.
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین در زمینه مهدویت و موضوعات آخر الزمانی در غرب کتابهایی نوشته شده که نویسنده آن مسلمان و شیعه نیست و از این جهت باید فعالتر عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه رسانه در دنیای امروز فقط به روزنامه و مطبوعات خلاصه نمیشود، یادآور شد: با توجه به رشد فضای مجازی در میان مردم بهتر است که در این دهه نسبت به نشر احادیث مهدوی در شبکههای اجتماعی اقدام کنیم.
- ۹۵/۰۲/۲۸